Hvite løgner og nye epoker

» Mamma? Høre alle kokka på Queen nåj dæm lage mat?» «Ja» svarer jeg raskt og innser at det nok er en aldri så liten hvit løgn, men tanken på å høre soundtracket fra Kaptein Sabeltann eller Elias hver gang jeg og treåringen skal kokkelere frister svært lite. Han godtar det uten diskusjon. Han er jo kokk må vite! Tre år i eget forkle og verdens beste pastasaus(s)maker! «HØØØØJ TJOMMAN». Jeg lar være å kommentere at det egentlig er en bass han hører. Visse ting er ikke viktig lærdom, enda.. «Mamma, vi tløng meire peppej å litt meire..sånn.. Ka hette det? sånn glønn? » Han plukker opp squashen han har kuttet opp. I gryta ser det ut som en mindre grønnsaksmassakre, men det er ikke så farlig, alt skal jo moses likevel!

«We will we will wok ju» gauler sønnen mens han rører i sausen. I morgen begynner han på storbarnsavdelingen i barnehagen og jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av.. Og ekte kokker må selvfølgelig ha Queenmatboks!

20120807-215304.jpg

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Hvite løgner og nye epoker

  1. Gunhild sier:

    🙂 Gler meg (og gruar meg) til det er min tur til å oppleve slike øyeblikk.

    (Heldigvis er det leeeeeenge til) 😛

  2. May Brit sier:

    Ah, kule matboksen!! ❤ Queen

Legg igjen en kommentar

