En ny start

En ny start.. Sommeren er en mellomfase mellom det gamle og det nye, ihvertfall når du er lærer. Jeg har tatt avskjed med en flott tiendeklasse og ser frem til å få en ny gjeng til høsten. Men det er ikke bare jobbmessig det er en ny start. Mange i min bekjentskapskrets blir foreldre til høsten, og det krever litt av en strikker. Så her går det i små, men anvendelige, babyplagg. Ok, det kan hende jeg strikker litt store plagg slik at de kan brukes litt senere. Jeg har strikker et par av disse non-stop trøyene. De er veldig greie, varme og varer lenge. Sønnen hadde sin i over ett år.

Jeg strikker dem i smart, falk, alpakka og hva jeg ellers måtte ha for hånden. Strikker dem generelt på pinne 3 eller 3.5, det kommer litt ann på garnet.

En ny start gjelder også datahverdagen min. Sønnen var så uheldig at han skumpet borti ett vannglass og macen sa Bzzzzzt. Så nå sitter jeg med en ny-gammel iPad, og jeg tror vi sannelig begynner å bli venner:)

20120727-165330.jpg

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Glede, Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

