Quick fix

Noen ganger tar strikking for lang tid. Alt for lang tid. Spesielt nå når jeg har femten dager igjen til innlevering av masteroppgaven min. Likevel får jeg noen ganger en trang til å gjøre noe halvkreativt. Plutselig kom jeg på symaskina jeg fikk (?fremdeles litt uavklart, men den står ihvertfall her nå 🙂 ) av mamma.

Husqvarna Prisma 940! Mulig like gammel som meg, men etter noen reperasjoner så går den som ei klokke. Tror jeg ihvertfall. Jeg aner jo egentlig ikke noen ting som symaskiner.

Det første som måtte til pers var et fleecepledd som ble til en lettere barnehagesovepose til sønnen.

Jadda. To cm. feil er helt greit 🙂 Ihvertfall når den skal vrenges og ingen skal nedi posen å se på de rare sømmene. Posen ble.. grei? Men jeg glemte å ta bilde av det ferdige vidunderet.

Forkjølelse kommer på de merkeligste tider, og da er det fint å ha snytepapir lett tilgjengelig.

Litt stoff

En søm her og en søm der, og vips:

Fiks ferdig kleenexetui. Dette mønsteret fant jeg på denne bloggen som har endel mønster til småsaker du kan lage.

Prøvde å lage en ertepose med mønster fra samme blogg…..

Ja, jeg skjemmes litt når jeg ser den, men sønnen liker den. Så får jeg heller sy en ny med rettere sømmer når jeg ikke er fullt så stressa.

Sønnen trengte ei lettere lue, så da googlet man litt og fant mønster på en mössa.

Stoffet er kjøpt på stoff og stil for noen år siden. Mønsteret finner du her.

Actionbilder av lua kommer!

«Mammaaaa! Øre hoinn DATT AV!»

Man skulle fått grunnopplæring i sying samtidig som man gikk til svangerskapskontroll..

reparere reparere.

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Quick fix

  1. Rubia sier:

    Du er flink som kaster deg over symaskina. Jeg er absolutt ikke venn med min.
    Jeg tror ikke vi snakker samme språk. Du har laget masse fint!

Legg igjen en kommentar

