En sånn dag…

Jeg kjente med en gang jeg våknet at verken hode eller kropp var helt «med» i dag. Jeg skylder på de fjorten timene jeg satt på skolen i går. Siden jeg likevel måtte ned til byen for å levere noen bøker, og jeg hadde fått lønn, tillot jeg meg en liiiiten tur på panduro for noen nødvendigheter.

Avbitertang, lim, magneter og penner for å skrive/tegne på stoff.

Stoff til knappelaging. Det nederste stoffet har motiver fra flere forskjellige eventyr.

Maleskrin til sønnen. Det ble testet under og etter kveldsmaten. Maling på fingrene var ikke stas. Å male mamma og pappa sin nese derimot….

I går dukket det sannelig opp pakke i posten igjen. Har du sett..

Også denne gang fra etsy, men fra butikken tobysmom. I tillegg til hundre knapper hadde jeg også bestilt ringer.

Og etter å ha laget en liten knapp samt tatt av knappewiren bakpå + litt lim og en ring ser resultatet slik ut:

Den ble behørig brukt under foreldrekaffen i barnehagen der den også ble ødelagt. Må bruke sterkere lim neste gang!

Måtte også lage en magnet mens jeg var igang.

Denne er totalt ubrukelig siden eg presterte å lime magneten feil vei! KLASKESEGIHODET

Litt strikking har det også blitt. Jeg har gjort ferdig et skjerf i sisu på pinne 2.5. Mønsteret er en modifisert versjon av Hitchhiker som er et kjøpemønster på ravelry.

Jeg brukte to nøster på dette skjerfet. Modifikasjonen består i at da jeg hadde strikket opp ett nøste etter mønsterbeskrivelsen økte jeg bare en maske for hver «tagg» istedet for seks som det skulle være. På den måten fikk ikke et så bredt skjerf som originalen er.

Pappa var i byen i forrige uke, og da fikk vi en blomst. Dette er herved bevis på at den fortsatt lever! Jeg er så stolt, så stolt. Jeg er kjent for å ha de minst grønne fingrene i mange mils omkrets. Jeg har prestert å ta livet av en plastblomst! Jeg trodde nemlig den var ekte og satte den i vann. Den muglet…

 

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Glede, Strikking. Bokmerk permalenken.

Ett svar til En sånn dag…

  1. Irene Kristin Naalsund sier:

    Kjempestilige knappar, og fin ring. Bruk araldite! Har lyst på sånn knappelagingsduppeditt eg også! Og så har eg lyst til å strikke så veldig mange fine jakker og gensrar – litt lei av vottar no! Måtte berre lektorsoloppgangen komme snart (men treng ein del tid til å jobbe på den først også!!!) 😉

Legg igjen en kommentar

