April in Paris

Ny måned, ny sang. Jeg sitter på lesesalen og hører på «April in Paris» med Count Basie. Det hadde virkelig ikke gjort meg noe å tilbringe denne måneden i Paris. Sitte på en utekafé og nippe til et glass med vin mens jeg leser alle de bøkene jeg ikke har hatt tid til å lese. En april skal jeg gjøre dette, men ikke denne. Denne aprilmåneden står i masteroppgavens tegn, men det er jo lov å ta noen minutter å drømme seg litt bort..

I går fikk jeg gjort ferdig endel småstrikk som har ligget på vent i kurven(e) mine.

VM-sokkene mine ble ferdige, og sannelig passer de ikke perfekt til meg. Eneste problemet er at jeg egentlig ikke liker fargekombinasjonen. Det får nok bli hjemmesokker. Link til mønster finnes i forrige innlegg.

 

For et års tid siden farget jeg noe babyull og la opp til et skjerf. Fargen het noe med tropical, og siden jeg ikke ble helt fornøyd med fargen kalte jeg skjerfet Tropical disaster..

Dette er strikket etter du-strikker-så-langt-du-har-garn-til-så-feller-du-av-teknikken.. Strikket på pinne 2.5.

 

For noen dager siden fant jeg en herlig oppskrift på pixielue. Brukte rester av falk (det som ble igjen etter vivi-lua). Det ble ca.50 gram. Desverre ble den litt liten til sønnen. Kjapp og grei strikk, så det blir vel et par til tenker jeg.

Strikket på pinne 3.5

 

Nå skal jeg dykke ned i analysens fantastiske verden, å så får jeg håpe dere som leser dette får en fin aprilstart.

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til April in Paris

  1. Xhantippe sier:

    Så mye fint du har laget!

Legg igjen en kommentar

