Blod på tann

Jeg har tidligere ytret her på bloggen at jeg ikke er noen hekler. Jeg er nærmest en antihekler. Så, i et svakt øyeblikk tok jeg frem en heklekrok, noe eskimogarn jeg hadde igjen fra julegaven til mamma og satte igang.

Heklet på krok 9. Det gikk med 77 gram eskimogarn, og den er enorm!! Jeg må nok tove den litt, for den er bare latterlig stor!  Jeg kunne jo ikke la dette bli mitt hekleettermæle.. Gikk ned til krok 4 og etter 69 gram med Trysligarn fra europris hadde jeg denne:

Bedre, men langt fra sånn jeg hadde sett den for meg. Noe som fascinerer meg er at denne lua kostet meg 16 kroner i garn! 5 julegaver for under 100 kroner det! Hoho! Starter masseproduseringa nå 🙂 Eller, nei, få til en som er fin først, det var det.

For å vise litt størrelsesforskjellen la jeg dem over hverandre

 

I mitt forrige innlegg nevnte jeg våren. På lørdag var det – 13 grader her i Trondheim, og hva fikk vi øye på?

 

Gåsunger!!! Det finnes håp!

TIlabke til lueheklingen (og jeg tar imot mønstertips med takk).

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

