Blå himmel og pakke i posten

Jeg er ikke særlig glad i vinter og snø. Jeg har prøvd i flere år å kjenne et snev av glede når det laver ned, men jeg tror jeg mangler det genet. Rett og slett. I går, da jeg kom til skolen, var det antydning til blå himmel. Hjertet danset og jeg begynte å glede meg til våren.

 

Satte meg ved leseplassen min med en bedre kopp kantinekaffe og skrev ivei på oppgaven min.

Den blå himmelen var fremdeles tilstedeværende.

Men så… Snø, hagl, vind og uvær. Hjertet sank i takt med den økende vinden og jeg innså at våren fremdeles er langt unna.

I posten i dag dukket det opp en liten glede. Jeg bestilte nemlig noe fiber fra Silja-devine som kaller seg selv et kreativ surrehue. Leveransen var kjapp og det var rimelig. 76 gram for noenogførti kroner. WIHI!

I butikken sin har hun også noen nydelige sjal til en veldig grei pris. Hadde jeg ikke vært så oppsatt på å få til å strikke slike selv så hadde jeg søren meg bestilt!

Fikk broren til sambo på besøk til middag og jeg disket opp med potet – og purresuppe. Man tager

500g potet

1/2 purre

Hakker i småbiter og koker det med 7 dl kyllingbuljong. Når det er mørt heller man av litt (!) vann og moser resten evt. kjører det i en blender. Så hadde jeg oppi litt revet parmesan. If in doubt, add more parmegiano (gammelt italiensk jungelord). Litt pepper og serverte med bacon og brød (som egentlig skulle være hvitløksbrød). Nam og billig mat som tydeligvis falt i smak til sønnen også.

Nå har stillheten senket seg i huset og jeg skal strikke videre på genserene til sambo og sønn.

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Blå himmel og pakke i posten

  1. Marit sier:

    Fin blogg du har, er imponert over at du spinner selv!
    Masse fine sokker også, det har ikke jeg tolmodighet til å strikke. 2 like ting på rappen, å fysja meg 😉

Legg igjen en kommentar

