Søndagsgleder

Søndag har en fin klang over seg. Jeg liker søndager. Siden mannen stod opp med sønnen i dag fikk jeg sove helt til kvart på ni! Lykke! Etter en lengre frokost kledde vi på oss regnklær og gikk ut i sluddbygene. Vår,snart, toåring bryr seg nemlig fint lite om det regner, hagler, snør eller blåser. Lykken er å være ute! Spesielt hvis det finnes noen fine søledammer å hoppe i. Det gjorde det i dag.  Så vi hoppet, plasket og gikk en liten tur i nabolaget. Trøttheten kom sigende, men inn skulle han ikke! Heldigvis finnes det en ting som alltid virker. Varm ´boy (eller kakao). Plutselig var det veldig viktig å komme seg raskt hjem.

Det var ei fin stund, og sønnen var overlykkelig!

Man må jo som regel ha middag på søndager også. Da blir det automatisk søndagsmiddag, men i dag laget vi en middag som kvalifiserer til ordet i alle dens betydninger. Vi laget nemlig røkt svineknoke med gulrøtter, løk og eple samt kålrabistappe. Den før nevnte sønnen er relativt småspist av seg, men dette fikk han simpelten ikke nok av. Ikke vi to andre heller, så dette herremåltidet ble det ikke noe bilde av… 🙂

På fredag hentet jeg en pakke som hadde kommet til meg hele veien fra USA. Jeg hadde bestilt meg en nøstepinne fra butikken Craftinessetsy.

Den har en «innebygd» WPI (wraps pr. inch – måler hvor tykt garnet er) sånn at jeg kan finne ut det lett og greit på det garnet jeg spinner selv. Har ikke testet den enda, men det blir vel snart. Kanskje på det garnet jeg spinner nå?

 

Jeg bruker lang tid på dette, for jeg vil ha det så tynt som mulig. Blir mye mer fornøyd med dette enn det forrige jeg spant. Å så fargen da!!! Kaller dette «I want candy» enn så lenge.. 🙂 Tanken er å bruke det til denne lua (ikke ravelry link, gratis mønster).

 

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Glede, Strikking. Bokmerk permalenken.

3 svar til Søndagsgleder

  1. Hanne sier:

    Ja søndager er fine!! Ekstra stas med god søndagsmiddag:-) Og du..det o boy, kakao trikset, det er jeg flittig bruker av jeg også… Fargen på garnet ditt var jo bare til å spise opp!!
    Ha en fortsatt fin søndag:-)

  2. Gunhild sier:

    Søndagsmiddag, jatakk! 🙂 Når skal vi kome i gong igjen?

    Kakao etter utetur er fint å ha med seg, og eg gler meg til vi alle lagar kakao medan vi ER på tur!

Legg igjen en kommentar

