February stars

Februar 2011. Jeg sitter på lesesalen og hører på Foo Fighters med sangen «February stars». Kaffe og den svake tasteknatringen fra mine medstudenter. En god morgen med andre ord. Har blitt ei stund siden forrige oppdatering. Tiden flyr skremmende fort.

Før januar var over fikk jeg strikket ferdig selbuslippersene mine

 

Disse er strikket i navia trio. Jeg har, som mange andre medstrikkere, veldig mye restegarn. Og plutselig fikk jeg et stort behov for å hekle blomster. Jeg som er en selverklært antihekler! Etter å ha heklet 15 blomster fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe fornuftig med dem, så selbuslippersene og de andre tingene jeg har strikket i januar fikk en liten heklet blomst og en merkelapp på seg.

 

 

Mye koseligere å gi dem bort når de ser sånn ut.

 

Til jul var jeg så heldig å få et gavekort på den lokale garnbutikken, og det fikk jeg også brukt i januar.

Litt smart (til selbuvotter?) og frost til et par forhåpentligvis nydelige halvvanter.. 🙂 I tillegg fikk jeg endelig kjøpt meg pinneetui! Så nå har alle strømpepinnene mine fått et hjem.

 

Nå i februar har jeg en plan om å komme lenger på en tunika jeg begynte på for ei stund siden, nemlig still light tunika. Strikker den i Dale babyull i lillaaaaaa. Holder også på med en genser til samboeren og en genser til sønnen samtidig som jeg strikker på votter til venninna mi og ei lue. Lua er en knit along gjennom podcasten ullstund, og jeg har store planer om å hekle en blomst i garnet jeg har spunnet selv, for ja, jeg er ferdig med mine første 30 gram merino ull!

Jeg har kalt dette garnet for «green green grass of home». Litt fordi det er grønt, men også fordi det er så ujevnt spunnet at det er store partier med nesten utvunnet, tjukt garn. Dette gjør det veldig mykt, akkurat som gresset hjemme (fordi der er det bare mose må vite). Jeg er likevel kjempestolt, og skal til å ta fatt på den nye fiberen min. Denne gangen i farger som er litt mer meg

 

Men nå kaller både oppgaven min, kaffen og teoribøkene på meg igjen.

 

Helt til slutt må jeg bare fortelle om et ord jeg leste i går. Virkelighetsrelevans. Det er et godt «smakeord». Å så er det et godt tenkeord. Og tenkeord og smakeord liker jeg!

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Ord, Strikking. Bokmerk permalenken.

3 svar til February stars

  1. Elisabeth sier:

    Her var det mye flott 🙂

  2. Tebasile sier:

    Flotte tøfler og så flink du er som spinner selv.
    Ønsker deg en fin dag.

  3. Fine selbuslippers og utrolig flott farge på den Still light’en. :-))
    Kjempesmart å bruke heklede blomster og slikt på merkelappene til ferdige prosjekter, mulig jeg må låne ideen litt en gang jeg skal gi bort noe. :))

    Ha en fortsatt fin helg! 🙂

Legg igjen en kommentar

