Forelskelsessokker

For to år siden ble jeg forelsket i et sokkemønster. Det høres kanskje rart ut, men jeg ble det. Jeg velger å skylde på alle hormonene som raste i kroppen. Jeg fikk mønster og garn i posten og startet umiddelbart! Fem dager senere fødte jeg poden, og det ble plutselig andre ting som var viktigere enn et par pene sokker. Gang på gang har jeg tatt dem frem, men jeg har ikke greid å gjøre dem ferdig. Ikke før i går! So, I proudly present: BIRD FOOT!

FIIIIN! Og siden jeg er så stolt kommer et lite bilderas.

Jeg er medlem av diverse forum, og i et av dem foregår det nå en kindereggalong. Der man hver måned skal strikke noe fra et gitt tema, et egoprosjekt og gjøre ferdig en UFO. Disse sokkene oppfyller alle tre kravene siden jeg tolket månedens tema slik at jeg kunne strikke sokker. Temaet var «Huttetu så kaldt det er, jeg fryser sånn på mine tær. Og siden jeg greide alle tre, så måtte jeg jo kjøpe meg et kinderegg! Mønsteret heter som nevnt bird foot og er designet av Robyn Gallimore og kan blant annet kjøpes på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/bird-foot

Neste prosjekt nå er kattesokker til svigermor. Jeg har strikket ferdig en, men den fant jeg ikke da jeg skulle ta bilde *kremt*

Dette mønsteret er laget av Jorid Linvik og kan kjøpes i nettbutikken hennes her: http://www.joridweb.com/butikk/ eller på ravelry.

Til jul fikk jeg to hjemmelagede gaver. En nydelig hals (som jeg lover å ta bilde av ved en senere anledning), men også en pose som jeg kan ha et lite strikketøy i. Akkurat sånn som jeg ønsket meg. Denne er laget av svigerinnen min. Fineste!

Så nå er kattesokkene (ja, for jeg fant den jeg hadde strikket etter jeg hadde lagt bort kameraet) trygt plassert i strikkeposen min. Fornøyd!

 

Post er som regel kjedelige saker i januarmåned. Ihvertfall her i huset. Som regel bare regninger. Så jeg ble skikkelig glad da jeg oppdaget en pakke i kassen. Joa, jeg har jo betalt for den, men det er jo en pakke like fullt! På tirsdag bestilte jeg fire nøster Shetland soft fra malsen og mor (link kan du finne på høyresiden). Og i da, torsdag, fant jeg dem i postkassen. Kjapt levert!

Og se hvor nydelig farge det er

 

Dette skal bli et sjal til meg selv. Bare til meg! Ego ego ego.

Men nå er det klart for en kopp te og litt svigersokkestrikk, som forøvrig er et fint og morsomt ord.

Ha en god kveld.

Om ordknapp

Mamma, kjærest og lærer på 27 år. Ikke nødvendigvis ordknapp, men liker tanken på at det kan finnes en ordknapp. Tenk så fint, en knapp man kan trykke på for å få fem fine ord. Fine ord som filur, lavendel, klem og nesetipp. Denne bloggen er om meg, strikkinga mi og kanskje noen fine ord.
Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

3 svar til Forelskelsessokker

  1. Epletreet sier:

    Kjempefine sokker. Nydlige farger.
    Jeg er også «forelsket» i Shetland soft. Har strikket genser til mannen, og holder på med jakke til meg selv:)

  2. popsinune sier:

    Grattis med ferdige sokker, og lykke til med sokkestrikkingen på kattesokkene -de er veldig fine!

  3. KatrineH sier:

    Nydelige sokker!
    Du har all grunn til å være stolt!
    🙂

Legg igjen en kommentar

